Promocja marki w Internecie – Innowacje marketingowe

innowacje-marketingowe

Dwa tygodnie temu, w dniach 10-11 kwietnia uczestniczyłem w szkoleniu marketingowym „Nowoczesna promocja marek w ujęciu strategicznym” zorganizowanym i poprowadzonym przez jedną z najbardziej wyróżniających się firm w branży internetowej, agencję kreatywną specjalizującą się w budowaniu marki oraz dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, Fabrykę e-biznesu.

A słodzę tak nie bez pokrycia. Jak można przeczytać na stronach firmy FEB, w 2012 roku zdobyli prestiżową nagrodę Deloitte i znaleźli się w gronie dziesięciu najszybciej rozwijających się młodych firm IT w Europie Środkowej, zyskując status „RISING STAR – Wschodzącej Gwiazdy”.

Warsztaty odbyły się w Hotelu Rzeszów, trwały dwa dni i podzielone były na kilka modułów:

  • Internet i reklama teraz – statystyki, podstawowe zagadnienia marketingu Internetowego, budowanie marki
  • Przygotowanie do kampanii – cele, target, brief
  • Nowoczesne narzędzia marketingowe – jak je wykorzystać w praktyce?
  • Strategia marketingowa, czyli jak zaprojektować przewagę rynkową firmy
  • Przygotowanie strategii i planowanie kampanii
  • KPI: Jak łatwo i szybko mierzyć kampanie i wyciągać wnioski?

Większość prezentacji czy jak to nazwałem wcześniej modułów była dość interesująca, chociaż trafił się też tzw. zapychacz czasu. Przedstawiono i omówiono sporo narzędzi/serwisów social mediowych, zarówno pod względem statystycznym jak i marketingowym. Ja na przykład nie zdawałem sobie sprawy, że aż 70% konsumentów ufa rekomendacją w sieci. Daje to niesamowite pole do działania dla marketingu szeptanego.

Porównano narzędzia przynoszące największą wartość, zwracając uwagę na działania na wszystkich płaszczyznach. Poruszono dość ważna i często zapominaną kwestię związana z CRO (conversion rate optimization). Co z tego, że mamy świetnie zrobione SEO, że marketing w wyszukiwarkach jest perfekcyjnie zoptymalizowany, jak wchodząc na stronę nie można dodać towaru do koszyka.

Omówiono również aktualne trendy w budowaniu stron internetowych, pokazywanie emocji, osób, pracowników firmy, przykład: MyCaparol, a także stosowanie na stronach linii czasu, nawigacji piktogramowej, wideo i tak by można wymieniać jeszcze długo.

Spore zainteresowanie uczestników wzbudził moduł dotyczący pozycjonowania stron. Przedstawiono marketingowe aspekty SEO, parę słów powiedziano o SEO Copywritting-u i strategiach pozycjonowania.

Oczywiście nie mogło zabraknąć tematu z Google AdWords, reklamą w sieci, nowościami od wujka Googla. Email marketing też zagościł na kilku slajdach. Jednak chyba największe zainteresowanie pośród uczestników wzbudziła ta reklama, zresztą oglądnijcie sami:

Drugi dzień warsztatów to przegląd portali społecznościowych, zarówno tych najpopularniejszych jak i mniej znanych. Kolejnym tematem była strategia marketingowa, odpowiednia analiza SWOT, określenie swoich celów w strategii SMART-ER, określenie osobowości marki, sposobów komunikacji. I tutaj znów można by pisać i wymieniać omawiane tematy.

Ostatnim tematem, taką wisienką na torcie, był moduł dotyczący kluczowych wskaźników efektywności (ang. Key Performance Indicators, KPI). Określenie odpowiednich parametrów KPI, wyznaczenie celów  i mierzenie postępów ułatwi prowadzenie nie tylko promocji w internecie ale również codziennych projektów.

A na koniec kilka zdjęć z warsztatów:

Innowacje marketingowe. Innowacje marketingowe. KPI - Key Performance Indicators Innowacje marketingowe, Prezentacja Do it yourself Innowacje marketingowe. Widok na Rzeszów Innowacje marketingowe. Widok na Rzeszów Certyfikat innowacje marketingowe