Promocja marki w Internecie – Innowacje marketingowe
|Dwa tygodnie temu, w dniach 10-11 kwietnia uczestniczyłem w szkoleniu marketingowym „Nowoczesna promocja marek w ujęciu strategicznym” zorganizowanym i poprowadzonym przez jedną z najbardziej wyróżniających się firm w branży internetowej, agencję kreatywną specjalizującą się w budowaniu marki oraz dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, Fabrykę e-biznesu.
A słodzę tak nie bez pokrycia. Jak można przeczytać na stronach firmy FEB, w 2012 roku zdobyli prestiżową nagrodę Deloitte i znaleźli się w gronie dziesięciu najszybciej rozwijających się młodych firm IT w Europie Środkowej, zyskując status „RISING STAR – Wschodzącej Gwiazdy”.
Warsztaty odbyły się w Hotelu Rzeszów, trwały dwa dni i podzielone były na kilka modułów:
- Internet i reklama teraz – statystyki, podstawowe zagadnienia marketingu Internetowego, budowanie marki
- Przygotowanie do kampanii – cele, target, brief
- Nowoczesne narzędzia marketingowe – jak je wykorzystać w praktyce?
- Strategia marketingowa, czyli jak zaprojektować przewagę rynkową firmy
- Przygotowanie strategii i planowanie kampanii
- KPI: Jak łatwo i szybko mierzyć kampanie i wyciągać wnioski?
Większość prezentacji czy jak to nazwałem wcześniej modułów była dość interesująca, chociaż trafił się też tzw. zapychacz czasu. Przedstawiono i omówiono sporo narzędzi/serwisów social mediowych, zarówno pod względem statystycznym jak i marketingowym. Ja na przykład nie zdawałem sobie sprawy, że aż 70% konsumentów ufa rekomendacją w sieci. Daje to niesamowite pole do działania dla marketingu szeptanego.
Porównano narzędzia przynoszące największą wartość, zwracając uwagę na działania na wszystkich płaszczyznach. Poruszono dość ważna i często zapominaną kwestię związana z CRO (conversion rate optimization). Co z tego, że mamy świetnie zrobione SEO, że marketing w wyszukiwarkach jest perfekcyjnie zoptymalizowany, jak wchodząc na stronę nie można dodać towaru do koszyka.
Omówiono również aktualne trendy w budowaniu stron internetowych, pokazywanie emocji, osób, pracowników firmy, przykład: MyCaparol, a także stosowanie na stronach linii czasu, nawigacji piktogramowej, wideo i tak by można wymieniać jeszcze długo.
Spore zainteresowanie uczestników wzbudził moduł dotyczący pozycjonowania stron. Przedstawiono marketingowe aspekty SEO, parę słów powiedziano o SEO Copywritting-u i strategiach pozycjonowania.
Oczywiście nie mogło zabraknąć tematu z Google AdWords, reklamą w sieci, nowościami od wujka Googla. Email marketing też zagościł na kilku slajdach. Jednak chyba największe zainteresowanie pośród uczestników wzbudziła ta reklama, zresztą oglądnijcie sami:
Drugi dzień warsztatów to przegląd portali społecznościowych, zarówno tych najpopularniejszych jak i mniej znanych. Kolejnym tematem była strategia marketingowa, odpowiednia analiza SWOT, określenie swoich celów w strategii SMART-ER, określenie osobowości marki, sposobów komunikacji. I tutaj znów można by pisać i wymieniać omawiane tematy.
Ostatnim tematem, taką wisienką na torcie, był moduł dotyczący kluczowych wskaźników efektywności (ang. Key Performance Indicators, KPI). Określenie odpowiednich parametrów KPI, wyznaczenie celów i mierzenie postępów ułatwi prowadzenie nie tylko promocji w internecie ale również codziennych projektów.
A na koniec kilka zdjęć z warsztatów: